مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21309 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

براي اين كه انسان بتواند در خودش پشتكار به وجود آورد ، چه كارهايي بايد انجام بدهد؟
پشتكار خصلتي است ارزنده كه آدمي مي تواند در هرحال به آن دست بيابد. استقامت شيوه مردان بزرگ جهان است بي حالي و سستي ريشه همه عقب ماندگي هاست. باغباني كه مي خواهد باغي زيبا و پرمحصول داشته باشد سوز گرما و سرما را برخود هموار مي كند و شب و روز را نمي شناسد تا به مقصود خويش نايل گردد. شما براي زندگي و آينده خويش هدفي را ترسيم كنيد و براي رسيدن به آن برنامه ريزي كنيد و خود را موظف به اطاعت از برنامه نماييد قطعا به نتيجه خواهيد رسيد. البته به شرط كار و تلاش. مردان بزرگ علمي سياسي اجتماعي و هنري همه در سايه كار و تلاش خود به درجات بالاتر رسيده اند. شعار پاستور در تمام زندگي «كار» بود. او چنان در آزمايشگاه خود سرگرم كارمي شد كه غوغاي بيرون را نمي شنيد. حتي هنگامي كه مهاجمان آلماني پاريس را محاصره كردند و غريو توپخانه ها فضاي شهر را پر كرده بود او متوجه اين غوغا نشد. ناپلئون در شبانه روز پنج ساعت مي خوابيد و بقيه را به كار مشغول مي شد. در افسانه هاي پيشينيان آمده است كه در نقاط گوناگون زمين گنج هايي است و روي هر گنج اژدهايي و تا بر آن پيروز نشويم گنج ميسر نمي شود. بسياري از مردم اين مطلب را افسانه و گروهي نيز به غلط آن را واقعي مي پندارند ولي حقيقت آن است كه اين گنجينه ها همان ذخاير فكري و طبيعي مي باشد و آن اژدها همان موانع و مشكلات است كه بايد آنها را با قدرت كنار زد تا به گنج رسيد. اديسون گفته است: اختراعات من محصول تصادف نيست وقتي به نتيجه كاري معتقد شدم خود را بر آن كار متمركز مي كردم و تجربه روي تجربه مي اندوختم تا موفق شوم. نيوتن مي گويد: اگر من به جايي رسيدم بر اثر كار و كوشش است. بلي بايد لب فرو بست و بازو گشود و كاركرد و دم نزد و يقين نمود كه كليد طلايي كاميابي كار و كوشش است. مرغ را پر مي برد تا آشيان پر مردم همت است اين را بدان ابوجعرانه از دانشمنداني است كه به استقامت و پشتكار معروف است. وي درس استقامت را از « جعرانه » كه نام حشره اي است فراگرفته مي گويد: در مسجد جامع دمشق كنار ستون صافي نشسته بودم حشره اي قصد داشت از روي سنگ هاي صاف ستون بالا برود و به كنار چراغ پي سوز مسجد برسد. من از اول شب تا به صبح كنار آن ستون بودم. آن حشره هفتصد بار از ستون بالا رفت ولي باز به زمين افتاد از تصميم و اراده آهنين حشره تعجب كردم برخواستم وضو ساخته نماز خواندم پس از نماز مجددا نگاه به ستون كردم حشره را ديدم كه كنار چراغ نشسته و مقصود را در آغوش كشيده است. پافشاري و استقامت ميخ سزد ار عبرت بشر گردد بر سرش هرچه بيشتر كوبي پافشاريش بيشتر گردد و بالاخره عمل به توصيه هاي زير مي تواند به تقويت اراده منجر شود: 1- روزه گرفتن در آغاز و وسط و پايان هر ماه 2- انجام ورزش هاي مفيد و دشوار مانند كوهنوردي 3- ايجاد نظم و مقررات در تمامي امور خود 4- پرهيز از پرخوري و شكم پروري 5- معاشرت و دوستي با مردان موفق جهان از طريق مطالعه كتب و آثار آنها 6- تكرار و تمرين پشتكاربا اتمام كارهاي ناتمام 7- تلقين پشتكار و همت و باور كردن توانايي هاي خود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.